About Me

My photo
Known as Amni or Meni by almost everyone. One hot-tempered girl but never stop trying to gain mardhotillah. Have a complicated relationship with MBBS. God's willing, soon to be a cardiothoracic surgeon!

Wednesday, January 30, 2013

.change

assalamualaikum wbt :) 
good day peeps . i'm having my mid semester holiday now . 
just finished the mid sem examination too 
hurm , all went well . except that i couldnt deny it myself that i did make lots of silly mistakes . yet , i feel soooo good cause i've never been more prepared than this for my examinations 
so , all that's left is TAWAKKAL . 
do pray for me please  . gomawo ^^

actually , i hv tons of things that i wanna tell y''guys . 
tapi aku rasa malas nak taip :P
lol

sekarang dalam proses buat portfolio untuk 1citizen tu . aler , yg 1malaysia punya 
mesti korang tau kan --'
malasnyaaaaa 

***

sorang kawan aku dah bertunang . aku rasa jauh dengan dia skrg . 
aku rasa dia macam dah matang . sekepala , tapi rasa malu sangat nak buat gilagila dgn dia :( 
kenapa ye ?
mungkin sbb dia dh lgkah ke satu alam lain , yg aku sendiri pun tak tahu aku akan lalui ke tak . 
tp aku harap umur aku cukup panjang . inshaAllah . hihi 
tapi untunglah bagi dia , sbb dia berani untuk kahwin awal . yela , nak elakkan maksiat 
aku ? aku sendiri pun taktahu 
harihari rasa macam berdosa je sebab yela , berhubung dgn lelaki2 
dekat facebook , message , whatsapp --' 
tapi still aku rasa takleh lari drpd buat semua benda tu . aku pun manusia biasa . 

kawan aku yang lagi sorang pun dah berubah . 360drjah kut . sebab skrg dia dah pakai jilbab
perkataan2 dia skrg pun laiiinn sangat .. rasa hina je kalau aku baca status dia ataupun komen dia --'
aku entah bila boleh jadi macam tu
mungkin sebab aku takut nak melangkah . aku takut untuk berubah 
aku takut mendengar katakata orang luar 
aku takut orang caci aku 
dalam fikiran aku , aku rasa aku dah tutup aurat aku dah cukup baik . padahal cukup2 syarat je kut 
walhal , kalau lebih tu lagi baik sebenarnya . 
dah lama , aku nak berubah . tapi setiap kali aku nak berubah , aku tahu aku takleh lawan nafsu aku sendiri 
aku tahu aku bukan seorang yang cukup kuat untuk mendegar pandangan orang luar 
aku berdoa agar satu hari nanti, aku boleh berubah kepada yang lebih baik  . inshaAllah 

okay , bye 
assalamualaikum :)
 fighting chingu yaa ! 


No comments: