About Me

My photo
Known as Amni or Meni by almost everyone. One hot-tempered girl but never stop trying to gain mardhotillah. Have a complicated relationship with MBBS. God's willing, soon to be a cardiothoracic surgeon!

Sunday, February 9, 2014

sahabat

bukan semua orang boleh jadi sahabat yang baik
even aku sendiri pun takkan jadi sahabat yang gila baik lols
tapi one thing that im positive about is 

i do have lotsa good friends. 
great companions they are

teringat pulak waktu sakit kaki lepas sukan tamhidi tahun lepas 
ramai sangat kawan2 yang sumpah baik datang jaga
mula2 risau jugak sebab jauh dengan rumah kan
but then, they proved how much they care

okay 
aku rasa they care. i want to believe that haha

there were ones yang papah aku dari ground floor ke 3rd floor 
yang urut kaki aku
yang tolong basuhkan kaki aku untuk berwuduk cause i cant bend down
yang tolong mandikan aku cause i can stand and my arms were in pain
ones yang bawak aku ke klinik
ones yang tolakkan wheel chair ke Hospital Serdang
ones yang tolong masakkan bubur untuk aku
ones yang melawat and keep messaging to get well soon
ones yang said sorry because they cant visit me
ones yang come to cheer me
and one yang sanggup drivekan kereta untuk aku from 1 block to another block just because i cant walk properly


apa lagi korang nak bukti yang sahabat2 macam ni sahabat dari Allah

i love them. wallahi 

i miss them. a lot



sometimes, there're moments that i regret entering medical course.
i should just stay along

and then i came to realize
Allah has everything in stored for me.
why would i question Him

ni semua dugaan. sahabat. ujian dari Allah jugak.

patah kaki pun ujian dari Allah. kafarah dosa.


mak tegur,
"takde ke kawan2 yang call tanya khabar? bunyi macam ramai sangat kawan."

sentap.
kadang2, ada terfikir jugak. 
and then
aku sedar. mungkin yang tak bertanya khabar tu sibuk
ataupun taktahu berita ni
mungkin jugak mereka doakan aku dari jauh. 
who knows
lagipun bukan teruk sangat. hahaha


sudahlah.
hubungan dengan Allah pun entah ke mana, nak harapkan hubungan dengan manusia baik. 
blerghh

okbai.
Assalamualaikum wbt. fi hifzillah eberibadi



p.s: alhamdulillah ^^

2 comments:

Nur Rasyiqah Alya said...

stay strong meni. i love chuu. oweeyyzz

Meni. said...

thanks syiqq . i love you >.<