About Me

My photo
Known as Amni or Meni by almost everyone. One hot-tempered girl but never stop trying to gain mardhotillah. Have a complicated relationship with MBBS. God's willing, soon to be a cardiothoracic surgeon!

Monday, March 30, 2015

Darjat

Hello peeps.

Haritu aku dengan kawan aku si fil gi tengok teater dekat PJ Life Art
Tajuk pedophilia
Pementasan by Asterik Anak Seni
Overall aku rate 6/10 

***

Aku taknak lah cerita sinopsis cerita jadah tu
Just nak share pasal major input yang aku grab from the performance

So here it goes

Allah ciptakan malaikat dengan akal tapi takde nafsu
Allah ciptakan haiwan dengan nafsu tapi tanpa akal
But
Allah ciptakan manusia dengan akal dan juga nafsu

Cerita dia 
Kalau manusia ni ikut nafsu dan tolak akal
Means manusia ni lagi teruk daripada haiwan sebab haiwan ni takde akal
And
Kalau manusia ni ikut akal dia dan tolak nafsu
Means manusia ni lagi bagus daripada malaikat yang takde nafsu 
Kerana sesungguhnya Allah telah berfirman 
kejadian manusia ini adalah sebaik baik penciptaan

Jadi ayuhlah tewaskan nafsu malas nafsu cintakan maksiat nafsu suka mengumpat dsb
Bcuz what human thinks about us is nothing 
What Allah thinks about us is everything


Assalamualaikum. 


P.s.  Cuti midsem dah mula. Cuak. Dah nak dekat dengan professional exam. Kbai


No comments: