About Me

My photo
Known as Amni or Meni by almost everyone. One hot-tempered girl but never stop trying to gain mardhotillah. Have a complicated relationship with MBBS. God's willing, soon to be a cardiothoracic surgeon!

Saturday, October 5, 2013

it'll take some time


hmmmm..
kebelakangan ni terasa hati ni rapuh sangat

kenapa ya?

mungkin aku jauh dengan Allah .
kononnya takdak masa nak spend bersama dengan Dia

bila hati dah rasa macam ni
baru teresak esak cari yg Maha Esa
apa ni meni?

aku tak tahu, kuatkah hati aku untuk follow thru dengan medik ni
dengan rakan2 baru
dengan rutin baru
segala yang baru membuatkan aku merindui yang lama

ya Allah, kuatkanlah hati ini

masalah dengan sahabat memang takkan habis kalau takde pihak yg tak berundur

kengkadang ada terasa
mungkin aku patut cuba untuk tak meluahkan segala benda 
i mean, not being attached to them

sebab aku jenis yg susah nak melepaskan

subhanallah

sudahlah dengan hati yg selalu tewas dengan nafsu ni
cukuplah

bila tiba masa study, ahh nak tidur
apatah lagi kalau panggilan dari Allah di sepertiga malam tu
tak payah cakap lah

bila bangun subuh
mulalah sedih tak qiam

rugi


dengan homework yg menggunung
assignment menanti 
buku mintak dibaca
nota minta dikemas
ya Allah, tetapkanlah hati hambaMu ini

moga moga ujian ini hanyalah untuk mengukuhkan iman di hati
inshaAllah

mohon tembakan doa semua .
assalamualaikum

No comments: